2021. április 12., hétfő

Kérlek, ezeket soha ne mond autista gyereket nevelő szülőnek!


1. Nincs ennek a gyereknek semmi baja, majd kinövi. 


2. A te hibád, rosszul nevelted. 


3. Az én gyerekem is ugyanilyen. 


4. Miért nem adsz neki normális ételt, biztos a chips miatt nem eszik. 


5. A sok mese okozta az autizmust.


6. Múltkor hallottam egy jó terapiáról, ki kéne próbálni, hátha majd az segít. 


7. Kár érte, pedig olyan szép...


Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb ember segítő szándékkal hangoztatja a fent említett mondatokat, de kérlek ezeket akkor se mond egy autista gyermeket nevelő szülőnek, ha így gondolod. 


Arról győzködni egy érintett szülőt, hogy mivel "rontotta el" a gyermekét és tette autistává, nagyon nagy károkat tud okozni az ember lelkében, még úgy is, hogy nyilvánvalóan butaság. 


Egy autista gyereknek sok furcsa szokása lehet, ezeket a szülők már ismerik és hozzászoktak, vagy legalabbis ők nap mint nap együtt élnek vele. Ne te próbáld megváltoztatni a gyereket és leszoktatni erről. Nem fog menni. Tanácsokat se adj, amivel szerinted le lehetne szoktatni a gyereket. Biztos vagyok benne, hogy a szülők már mindent megpróbáltak. 


Amikor megtudtam, hogy Zsigi autista éjszakákat töltöttem azzal, hogy a létező összes terápiát felkutattam, mindennek utána olvastam a témával kapcsolatban. Minden szülő ezt teszi. Ezért nem valószínű, hogy újat tudsz mutatni egy olyan szülőnek, aki minden pillanatban ezzel foglalkozik. 


Amit te tehetsz, és amiért ők nagyon hálásak lesznek:


Támogasd a szülőket abban, amit tesznek és ne kérdőjelezd meg a gyermekükkel kapcsolatos döntéseiket mert ők ismerik a legjobban gyermeküket.  Az érintettek sokszor kerülnek mélypontra, mert hidd el nem egyszerű egy autista gyermeket nevelni. Hallgasd meg őket olyankor és biztosíts, hogy számíthatnak rád. 

Szeresd nagyon a gyermeküket és fogadd el olyannak, amilyen. 

Vannak olyan terápiák, amik akkor lesznek a leghatékonyabbak, ha rokonok, barátok is részt vesznek benne. Legyél benne partner, segítsd a munkájukat, mert ezzel a gyermekük fejlődését segíted. 


Megismerni. Megérteni. Elfogadni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Feldolgozni vagy elfogadni?

 Az utóbbi időben többen is kérdezték, hogy hogyan lehet feldolgozni a gyermekünk autizmusát?!  Különbség van a feldolgozás és az elfogadás ...